Finanzen

Bert Vanhelmont
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Vetoomuksen esittäjän valitus koskee sitä, että julkisissa myyntiautomaateissa (esim. pysäköintiautomaatit) pystyy entistä harvemmin maksamaan käteisellä, ja hän katsoo, että tämä on EU:n lainsäädännön vastaista. Hän muistuttaa, että maksuvelvoitteen kohdalla velkoja ei voi kieltäytyä vastaanottamasta euroseteleitä ja -metallirahoja, paitsi jos osapuolet ovat sopineet jonkin muun maksuvälineen käytöstä. Hän toteaa lisäksi, että käteismaksumahdollisuuksien puute on erityisen ongelmallista vammaisille henkilöille, joilla ei välttämättä ole mahdollisuutta käyttää pankkikortteja tai älypuhelinten maksusovelluksia. Hän kehottaa Euroopan parlamenttia takaamaan kansalaisille mahdollisuuden maksaa euroseteleillä ja -metallirahoilla kaikkina aikoina.

Thank you for your support, Bert Vanhelmont

openPetition international