Handelspolitik

Der repræsenterer sammenslutningen af europæiske producenter af grøn energi (UEGEP), om påstået fordrejning af konkurrencereglerne på det bulgarske energimarked

Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren hævder, at der er tre bulgarske energidistributionsselskaber, der i en dominerende stilling har tilladelse til at drive virksomhed. På den ene side hævder hun, at de køber energi fra 273 producenter af vedvarende energi under programmet for udvikling af landdistrikter til en lavere pris end den, de skulle betale i henhold til deres kontraktlige forpligtelser. På den anden side hævder hun, at de samme energidistributionsselskaber køber energi fra virksomheder, der har nydt godt af national og EU-finansiering, til en højere pris end den, der er fastsat i henhold til lovgivningen. Hun hævder, at ovennævnte praksis udgør en overtrædelse af den bulgarske konkurrencelov samt af artikel 106, stk. 1, og artikel 102 i TEUF.

Thank you for your support, Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)
pro

contra