Handelspolitik

Euroopan vihreän energian tuottajien liiton (UEGEP) edustajana, kilpailusääntöjen väitetystä vääristymisestä Bulgarian energiamarkkinoilla

Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Vetoomuksen esittäjän mukaan Bulgariassa on kolme energianjakeluyhtiötä, joiden annetaan toimia määräävässä markkina-asemassa. Lisäksi vetoomuksen esittäjä väittää, että yhtiöt ostavat maaseudun kehittämisohjelman yhteydessä energiaa 273:lta uusiutuvan energian tuottajalta (uusiutuvat energialähteet) sopimusvelvoitteitansa alhaisemmalla hinnalla. Vetoomuksen esittäjä väittää myös, että samat energianjakeluyhtiöt ostavat energiaa yhtiöiltä, jotka ovat saaneet kansallista ja EU:n rahoitusta laissa säädettyä hintaa korkeampana. Esittäjä väittää, että edellä mainitut käytännöt rikkovat taloudellisen kilpailun suojelemisesta annettua Bulgarian lakia sekä Euroopan unionin toiminnasta tehdyn sopimuksen 106 artiklan 1 kohtaa ja 102 artiklaa.

Thank you for your support, Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)

openPetition international