Handelspolitik

Euroopan vihreän energian tuottajien liiton (UEGEP) edustajana, kilpailusääntöjen väitetystä vääristymisestä Bulgarian energiamarkkinoilla

Petitioner
34 Supporters 34 in European Union
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjän mukaan Bulgariassa on kolme energianjakeluyhtiötä, joiden annetaan toimia määräävässä markkina-asemassa. Lisäksi vetoomuksen esittäjä väittää, että yhtiöt ostavat maaseudun kehittämisohjelman yhteydessä energiaa 273:lta uusiutuvan energian tuottajalta (uusiutuvat energialähteet) sopimusvelvoitteitansa alhaisemmalla hinnalla. Vetoomuksen esittäjä väittää myös, että samat energianjakeluyhtiöt ostavat energiaa yhtiöiltä, jotka ovat saaneet kansallista ja EU:n rahoitusta laissa säädettyä hintaa korkeampana. Esittäjä väittää, että edellä mainitut käytännöt rikkovat taloudellisen kilpailun suojelemisesta annettua Bulgarian lakia sekä Euroopan unionin toiminnasta tehdyn sopimuksen 106 artiklan 1 kohtaa ja 102 artiklaa.

openPetition international