Handelspolitik

Namens de Unie van Europese producenten van groene energie (UEGEP), over de vermeende verstoring van de mededingingsregels op de Bulgaarse energiemarkt

Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster beweert dat er drie Bulgaarse energiedistributiebedrijven zijn die in een dominante positie mogen werken. Enerzijds stelt zij dat deze energie inkopen bij 273 producenten van hernieuwbare energie in het kader van het plattelandsontwikkelingsprogramma tegen een lagere prijs dan de prijs die zij zouden moeten betalen in het kader van hun contractuele verplichtingen. Anderzijds beweert zij dat dezelfde energiedistributiebedrijven energie inkopen bij bedrijven die gebruik hebben gemaakt van nationale en EU-financiering tegen een hogere prijs dan de prijs waarin de wet voorziet. Zij stelt dat bovengenoemde praktijken een inbreuk vormen op de Bulgaarse wet inzake de bescherming van de mededinging en op de artikelen 106, lid 1, en 102 VWEU.

Thank you for your support, Union of European Producers of Green Energy (UEGEP)
pro

contra