Verwaltung

By Nico Semsrott (German) on renaming the European Parliament Plenary Room in Brussels and establishing the European Parliament’s single seat in Brussels

European Parliament
17.333 Supporters 17.333 in Europäische Union
Collection finished
  1. Launched February 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren beskriver, hvordan Europa-Parlamentet i halvtredserne indledte sin aktivitet i Strasbourg ved hjælp af Europarådets bygning, men besluttede efterfølgende at få sine egne bygninger i Bruxelles. Rejserne mellem Bruxelles og Strasbourg fortsatte imidlertid, og i takt med at medlemsstaterne tilsluttede sig, blev det nedfældet i traktaterne (protokol nr. 6), at \"Europa-Parlamentet har hjemsted i Strasbourg og afholder dér de 12 månedlige plenarmøderækker, herunder også budgetmøderækken. Yderligere plenarmøderækker afholdes i Bruxelles [...]\". Andrageren henviser til forskellige initiativer, som medlemmerne har taget med henblik på at etablere et enkelt hjemsted i Bruxelles. Andrageren fremhæver, at der er tale om en særlig situation for Europa-Parlamentet, da det ikke har beføjelse til at træffe afgørelse om placeringen af sit eget hjemsted. Andrageren forslår som løsning at omdøbe plenarsalen i Bruxelles til \"STRASBOURG\", således at Europa-Parlamentets møder i Bruxelles afholdes i \"Strasbourg\" i overensstemmelse med traktaten. Andrageren foreslår derfor at omdøbe plenarsalen i Bruxelles og fremhæver de omkostnings- og miljømæssige besparelser, der vil kunne opnås.

Thank you for your support, European Parliament

openPetition international