Gesundheit

By María Belén López Delgado(Spanish), on the protection of the respect for human rights during the COVID19 pandemic

Petitioner
6 Supporters 6 in European Union
Collection finished
  1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren fordømmer den spanske regerings manglende evne til at reagere på den nuværende sundhedskrise forårsaget af covid-19. Andrageren understreger hvordan regeringen ikke har været i stand til at sørge for de nødvendige værnemidler til spanske sundhedsarbejdere. Hun beskylder ydermere regeringen for at true med at indberette de borgere, der kritiserer regeringen på sociale medier. Andrageren understreger, at dette er i strid med artikel 19 i konventionen til beskyttelse af menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder (EMRK), som ligeledes er medtaget i artikel 20 i forfatningen, hvoraf det fremgår, at ytringsfrihed er alle spanieres ret. Andrageren opfordrer derfor Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol og Europa-Parlamentet at træffe foranstaltninger for at garantere et frit og demokratisk Spanien.

openPetition international