Soziales

Constantin Vladescu
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä on vaikeasti vammainen. Hänellä on diabetes, amputoitu jalka ja täysin halvaantunut käsi. Hän valittaa, että Romanian viranomaiset, erityisesti kansallinen sairausvakuutuslaitos (CNAS), epäävät häneltä asiaankuuluvan proteesin ja moottoroidun pyörätuolin saannin, mikä on YK:n vammaisyleissopimuksen ja Romanian voimassa olevan lainsäädännön vastaista. Näin ollen hän on täysin sidottu vuoteeseen, ja hänen elämänlaatunsa on hyvin heikko. Vetoomuksen esittäjä korostaa, että tällaiset tilanteet ovat hyvin yleisiä mutta että Romanian terveydenhuoltojärjestelmän ja vammaisista vastaavan kansallisen viranomaisen (ANPD) laajalle levinnyt korruptio saavat vammaiset henkilöt luopumaan oikeuksiensa vaatimisesta.

Thank you for your support, Constantin Vladescu