Soziales

Constantin Vladescu
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener is ernstig gehandicapt: hij heeft diabetes, een geamputeerd been en zijn arm is volledig verlamd. Hij beklaagt zich erover dat de Roemeense autoriteiten, met name de nationale ziektekostenverzekering (CNAS), hem de toegang tot juiste prothesen en een elektrische rolstoel ontzeggen, hetgeen in strijd is met het VN-Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap (CRPD) en met de geldende Roemeense wetgeving. Als gevolg daarvan is hij volledig aan bed gekluisterd en heeft hij een zeer lage levenskwaliteit. Indiener wijst erop dat situaties zoals de zijne zeer vaak voorkomen, maar dat wijdverspreide corruptie en incompetentie in het Roemeense zorgstelsel en de nationale autoriteit voor personen met een handicap (ANPD) zeer kwetsbare personen met een handicap ervan weerhoudt om hun rechten en aanspraken te doen gelden.

Thank you for your support, Constantin Vladescu