Verwaltung

Valheenpaljastamien käytöstä johtuvat yleisen tietosuoja-asetuksen rikkomiset

E. P.
Collection finished
  1. Launched February 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä vaatii valheenpaljastimien käytön säätämistä laittomaksi. Tämän tueksi hän väittää, että liittovaltion perustuslakituomioistuimen (Bundesverfassungsgericht) valheenpaljastimia koskevan oikeuskäytännön mukaan tällaisen henkilöanalyysiohjelmiston käyttö ei ole lainmukaista. Sen käyttöä ei voida myöskään perustella rekisteröidyn suostumuksella. Ensinnäkään yksityishenkilöt eivät ole tietoisia analyysin laajasta soveltamisalasta ja tällaisten testien seurauksista. Koska ehdotonta kieltoa ei ole, suostumuksen myöntämiseen kohdistuu myös epäsuoria paineita esimerkiksi työnhaussa tai vakuutusturvan hakemisessa. Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisillä ei ole valinnanvaraa. Kiellon puuttuessa ei myöskään voida panna täytäntöön perustuslaillisesti taattua tietoja koskevan itsemääräämisoikeuden suojelua.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international