Zusammenleben

Terveyshaittoja aiheuttavan yrityksen syyllistymisestä EU:n ympäristölainsäädännön rikkomiseen Borgo Val di Tarossa Parman maakunnassa Italiassa

Matias Eduardo Diaz Crescitelli
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä valittaa vakavista terveysongelmista, joita Borgo Val di Taron asukkaille ja erityisesti paikallista koulua käyville lapsille on aiheutunut siitä lähtien, kun keramiikkatehdas Laminam vuoden 2016 lopulla aloitti toimintansa aivan sen lähistössä. Hän valittaa erityisesti epämukavuuden tunteesta ja joissain tapauksessa todellisista sairauksista, kuten punoittavista silmistä, päänsärystä, ihottumasta, astmasta ja hengitystieongelmista. Paikallisen lastenlääkärin mukaan näiden oireiden ja hänen tutkimiensa oppilaiden havaitseman pahan hajun välillä on korrelaatio, ja hänen mielestään mahdollisuutta, että tällaiset oireet johtuvat ilmassa olevista ärsyttävistä aineista, ei pitäisi aliarvioida. Vetoomuksen esittäjä paheksuu alueviranomaisten viivästynyttä toimintaa niiden ilmoitettua 16. elokuuta 2018, että Laminamissa suoritettaisiin ympäristövaikutusten arviointi, mutta pitää valitettavana, että kyseisessä menettelyssä ei näytä vaadittavan terveysvaikutusten arviointia.Vetoomuksen esittäjä väittää, että edellä kuvattu tilanne merkitsee teollisuuden päästöistä (yhtenäistetty ympäristön pilaantumisen ehkäiseminen ja vähentäminen) annetun direktiivin 2010/75/EU ja tiettyjen julkisten ja yksityisten hankkeiden ympäristövaikutusten arvioinnista annetun direktiivin 2014/52/EU rikkomista.

Thank you for your support, Matias Eduardo Diaz Crescitelli

openPetition international