Zusammenleben

Over de vermeende schending van de EU-milieuwet door een ongezonde industrie in Borgo Val di Taro (PR), Italië

Matias Eduardo Diaz Crescitelli
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener veroordeelt de ernstige gezondheidsproblemen die de burgers van Borgo Val di Taro zouden zijn aangedaan, met name de kinderen die naar de plaatselijke school gaan, sinds de inwerkingstelling eind 2016 van de keramiekfabriek Laminam in de directe omgeving. Hij veroordeelt in het bijzonder het ongemak en in sommige gevallen echte ziekten, waaronder rode ogen, hoofdpijn, huiduitslag, astma en ademhalingsproblemen. Volgens de plaatselijke kinderarts bestaat er een verband tussen deze symptomen en de waarneming van een slechte geur door alle leerlingen die hij onderzocht en naar zijn mening mag de mogelijkheid dat dergelijke symptomen aan irriterende stoffen in de lucht te wijten zijn, niet worden onderschat. Indiener betreurt de late actie van de regionale autoriteiten, die op 16 augustus 2018 hebben aangekondigd dat Laminam aan een milieueffectbeoordeling zal worden onderworpen, en betreurt het dat deze procedure geen gezondheidseffectbeoordeling vereist.Indiener beweert dat de bovenstaande situatie een inbreuk vormt op Richtlijn 2010/75/EU inzake industriële emissies (geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging) en Richtlijn 2014/52/EU betreffende de milieueffectbeoordeling van bepaalde openbare en particuliere projecten.

Thank you for your support, Matias Eduardo Diaz Crescitelli

openPetition international