Stop de vrijstelling van brandstofbelasting voor de luchtvaart in Europa

Timothée Niels Pierre Jacques GALVAIRE
Europese Commissie
Collection finished
  1. Launched May 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

This is an European Citizens' Initiative.

forwarding

Wij vragen de Europese Commissie een voorstel in te dienen tot invoering van een belasting op vliegtuigbrandstof (kerosine). De luchtvaartsector geniet belastingvoordelen, hoewel het een van de snelst groeiende bronnen van broeikasgasemissies is. Terwijl groenere alternatieven voor de luchtvaart fors worden belast, profiteert de luchtvaartsector van een groot aantal onrechtvaardige belastingvrijstellingen. Omdat vliegtuigbrandstof nog steeds onbelast is in Europa en de lidstaten geen btw over vliegtickets heffen, wordt vliegen steeds aantrekkelijker, hoewel het de meest koolstofintensieve wijze van vervoer is. Door kerosine te belasten zou de EU haar financiering van groenere mobiliteit flink kunnen opvoeren, wat noodzakelijk is aangezien het vervoer de snelst groeiende bron van broeikasgasemissies vormt.

Thank you for your support, Timothée Niels Pierre Jacques GALVAIRE

openPetition international