Lentopolttoaineen verovapautuksen lopettaminen Euroopassa

1. Launched May 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

This is an European Citizens' Initiative.

forwarding

Pyydämme Euroopan komissiota ehdottamaan jäsenvaltioille lentopolttoaineen (kerosiinin) verotuksen käyttöönottoa. Ilmailualalle myönnetään veroetuja huolimatta siitä, että se on yksi nopeimmin kasvavista kasvihuonekaasupäästöjen lähteistä. Liikennemuodot, jotka kuormittavat ympäristöä vähemmän kuin ilmailu, joutuvat maksamaan korkeita veroja samaan aikaan kun ilmailuala hyötyy monista epäoikeudenmukaisista verovapautuksista. Lentopolttoainetta ei veroteta EU:ssa, eikä jäsenvaltioissa kanneta arvonlisäveroa lentolipuista, mikä tekee ilmailusta entistä houkuttelevampaa, vaikka se on liikennemuodoista hiili-intensiivisin. Kerosiinin verottaminen antaisi EU:lle mahdollisuuden lisätä ympäristöystävällisemmän liikkuvuuden rahoitusta merkittävästi, koska liikenne on nopeimmin kasvava kasvihuonekaasupäästöjen ala.

Thank you for your support, Timothée Niels Pierre Jacques GALVAIRE

openPetition international