Tiere

1. Launched April 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee paikallisviranomaisten toimet neljässä maakunnassa, joissa on suuret ruskeakarhun kannat. Toimet vaikuttavat suoraan karhujen elinympäristöön ja pakottavat ne poistumaan alueeltaan, mikä lisää ihmisten ja karhujen kohtaamisia. Vetoomuksen esittäjän mukaan paikallisviranomaiset sulkevat silmänsä valtavilta laittomilta hakkuilta ja hyväksyvät asuinrakennusten rakentamisen syrjäisille alueille, myös kansallispuistoihin, joissa rakentaminen on lain mukaan kiellettyä. Lisäksi vetoomuksen esittäjä väittää, että Romania on yksi niistä harvoista Euroopan maista, jotka sallivat ajoneuvojen pääsyn metsäteille, joilla ei ole luonnonvaraisten eläinten käyttäytymistä muuttavia ihmisiä koskevaa lainsäädäntöä ja sakotusmenettelyä ja joilla ei ole lainkaan luonnonvaraisten eläinten siltoja (vihersiltoja), jotka mahdollistaisivat luonnonvaraisille eläimille turvallisen maanteiden ja moottoriteiden ylittämisen.