Tiere

Om beskyttelse af den brune bjørn i Rumænien

F. I.
  1. Launched April 2020
  2. Time remaining 8 months

Andrageren fordømmer de tiltag fra lokale myndigheders side i fire amter med store bestande af brune bjørne, der har direkte indvirkning på bjørnenes levesteder og tvinger dem til at forlade deres territorier, hvorved hyppigheden af interaktioner mellem menneske og bjørn forøges. Ifølge andrageren lukker de lokale myndigheder øjnene for massiv ulovlig skovhugst og godkender opførelse af boliger i fjerntliggende områder, herunder nationalparker, hvor byggeri er forbudt ved lov. Desuden hævder andrageren, at Rumænien er et af de få europæiske lande, der tillader biler på skovveje, ikke har nogen lovgivning mod eller bøder til personer, der ændrer vilde dyrs adfærd, og overhovedet ikke har nogen vildtbroer, der giver vilde dyr mulighed for at krydse landeveje og motorveje i sikkerhed.

Thank you for your support, F. I.