Tiere

Over de bescherming van de bruine beer in Roemenië

F. I.
  1. Launched April 2020
  2. Time remaining 8 months

Indiener veroordeelt het optreden van de lokale autoriteiten in vier provincies met grote bruineberenpopulaties. Hun handelen heeft volgens indiener rechtstreekse gevolgen voor de habitat van de beren en dwingt de beren hun territoria te verlaten, hetgeen ertoe leidt dat de beren vaker mensen tegenkomen. Volgens indiener zien lokale autoriteiten grootschalige illegale boskap door de vingers en geven ze toestemming voor de bouw van woonwijken in afgelegen gebieden, waaronder nationale parken waar volgens de wet niet gebouwd mag worden. Indiener stelt dat Roemenië bovendien een van de weinige Europese landen is waar boswegen toegankelijk zijn voor voertuigen, er geen wetgeving of boetes zijn voor mensen die het gedrag van wilde dieren veranderen en geen enkel ecoduct is aangelegd waarmee wilde dieren snelwegen kunnen oversteken.

Thank you for your support, F. I.