Umwelt

På vegne af sammenslutningen Agaete Sin MacroMuelle om udvidelsen af havnen i Las Nieves (Agaete) på Gran Canaria

Salvar Agaete Sin MacroMuelle
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren klager over den manglende gennemsigtighed og de tilgængelige oplysninger om udvidelsesarbejderne af havnen i Agaete og manglen på den krævede ajourførte miljøkonsekvensvurdering. Ifølge andrageren er der ikke blevet foreslået nogen passende kompensationsforanstaltninger, og indvirkningen på det marine økosystem, som vil ændre sig radikalt efter udvidelsesarbejderne af havnen, er heller ikke blevet vurderet. Projektet er 85 % finansieret med EFRU-midler. Andrageren anmoder om, at finansieringen af projektet revideres på grund af manglende overholdelse af EU-direktiverne, og at projektet suspenderes.

Thank you for your support, Salvar Agaete Sin MacroMuelle
pro