Umwelt

Namens de organisatie "Agaete Sin MacroMuelle", over de uitbreiding van de haven van Las Nieves in de gemeente Agaete op Grand Canaria

Salvar Agaete Sin MacroMuelle
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener klaagt over het gebrek aan transparantie en beschikbare informatie over de uitbreidingswerken bij de haven in Agaete en het feit dat er geen actuele milieueffectbeoordeling is, hoewel dit wel verplicht is. Volgens indiener zijn er geen passende compenserende maatregelen voorgesteld, noch is er een beoordeling uitgevoerd van de gevolgen voor het mariene ecosysteem, dat radicaal zal veranderen als gevolg van de werkzaamheden ter uitbreiding van de haven. Het project wordt voor 85 % gefinancierd uit het EFRO. Indiener pleit ervoor dat de financiering van dit project wordt herzien aangezien het project niet voldoet aan de EU-richtlijnen, en dat het project wordt opgeschort.

Thank you for your support, Salvar Agaete Sin MacroMuelle
pro