Umwelt

För föreningen ”Agaete Sin MacroMuelle”, om utbyggnaden av hamnen Las Nieves (Agaete) på Gran Canaria

Salvar Agaete Sin MacroMuelle
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Framställaren klagar över bristen på insyn och tillgänglig information om utbyggnaden av hamnen i Agaete och avsaknaden av en sådan uppdaterad miljökonsekvensbedömning som krävs. Enligt framställaren har inga lämpliga kompenserande åtgärder föreslagits. Inverkan på det marina ekosystemet, som kommer att påverkas drastiskt av hamnutbyggnaden, har heller inte bedömts. Projektet finansieras till 85 procent med medel från Eruf. Framställaren begär att finansieringen av projektet ska granskas på grund av underlåtenhet att iaktta EU-direktiv och att projekten ska avbrytas.

Thank you for your support, Salvar Agaete Sin MacroMuelle