Handelspolitik

Over onvoldoende consumentenbescherming onder de EU-wetgeving wat betreft de etikettering van bontproducten

Joanna Swabe
  1. Launched December 2019

Indienster klaagt erover dat in Verordening (EU) nr. 1007/2011 betreffende textielvezelbenamingen en de desbetreffende etikettering en merking van de vezelsamenstelling van textielproducten onvoldoende informatie wordt verschaft of consumentenbescherming wordt geboden op het gebied van de verkoop van bontproducten in de EU. Indienster zegt dat zij samen met de medeondertekenaars dierenbeschermingsorganisaties in de EU vertegenwoordigt. Ze is van mening dat, ook al is de verkoop van bontproducten nog steeds legaal, consumenten in staat zouden moeten zijn om met kennis van zaken beslissingen te nemen in verband met de aankoop van producten die bont van dieren bevatten.

Thank you for your support, Joanna Swabe