Handelspolitik

Om utilstrækkelig forbrugerbeskyttelse i henhold til EU-lovgivningen ved mærkning af skindprodukter

Joanna Swabe
  1. Launched December 2019

Andrageren klager over, at forordning (EU) nr. 1007/2011 om tekstilfiberbetegnelser og tilknyttet etikettering og mærkning af tekstilprodukters fibersammensætning ikke giver tilstrækkelig information til eller beskyttelse af forbrugerne, når det gælder skindprodukter, der sælges i EU. Andrageren hævder, at hun sammen med de øvrige underskrivere repræsenterer EU-dyrebeskyttelsesorganisationer, og mener, at forbrugerne bør kunne træffe informerede beslutninger, når det gælder køb af produkter, der indeholder dyrepels, selv om salget af skindprodukter fortsat er lovligt.

Thank you for your support, Joanna Swabe