Handelspolitik

EU:n lainsäädännön takaamasta riittämättömästä kuluttajansuojasta turkistuotteiden merkintöjen osalta

Joanna Swabe
  1. Launched December 2019

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että tekstiilikuitujen nimityksistä ja niitä vastaavista tekstiilituotteiden kuitukoostumuksen selosteista ja merkinnöistä annettu asetus (EU) N:o 1007/2011 ei sisällä riittävästi tietoa eikä takaa riittävää kuluttajansuojaa EU:ssa myytävien turkistuotteiden osalta. Vetoomuksen esittäjä, joka kertoo edustavansa yhdessä muiden allekirjoittaneiden kanssa EU:ssa toimivia eläinsuojelujärjestöjä, on sitä mieltä, että vaikka turkistuotteiden myynti säilyy laillisena, kuluttajien olisi voitava tehdä tietoon perustuvia päätöksiä, kun ostettava tuote sisältää turkista.

Thank you for your support, Joanna Swabe