Umwelt

Over een beweerde inbreuk op de milieuwetgeving van de Unie vanwege de bouw van een autosnelweg in een Natura 2000-gebied

E. P.
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener en andere inwoners van een gemeente in het dal van de rivier de Bobrza verstrekken informatie over een mogelijke inbreuk op de regels inzake de vergunningsprocedure ten aanzien van de bouw van de autosnelweg S-74 door een Natura 2000-gebied. De milieuvergunning voor het project werd opgesteld op basis van een milieueffectverslag waarin zes verschillende opties voor de route waren opgenomen. De regionaal directeur voor milieubescherming koos uiteindelijk vanwege publieke druk voor een optie die door het beschermde gebied rond de rivier de Bobrza loopt, evenals door de leefgebieden van beschermde dieren en vogelsoorten. Indieners stellen daarnaast dat het project het milieu kan schaden en kan leiden tot een toename van de geluids- en uitlaatemissieniveaus.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international