Umwelt

Om den påståede overtrædelse af EU's miljølovgivning som følge af anlæggelsen af en motorvej i et Natura 2000-område

E. P.
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren og andre indbyggere i en kommune, der er beliggende i Bobrza-floddalen, fremlægger oplysninger om en mulig overtrædelse af reglerne i proceduren for godkendelse af anlæggelsen af S-74-motorvejen gennem et Natura 2000-område. Miljøtilladelsen til projektet blev udarbejdet på grundlag af en miljøkonsekvensrapport, som omfattede seks forskellige rutemuligheder. Som følge af det offentlige pres valgte den regionale direktør for miljøbeskyttelse i sidste ende en mulighed, der går gennem det beskyttede Bobrza-flodområde og gennem habitater for beskyttede dyre- og fuglearter. Andragerne hævder endvidere, at projektet kan forringe miljøet og resultere i en stigning i støjniveauet og udstødningsemissionsniveauet.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international