Arbeit

Over discriminatie en oneerlijke voorwaarden bij de aanstelling van werknemers voor onbepaalde tijd door de Cypriotische overheid

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indienster stelt dat de Cypriotische instanties niet voldoen aan de EU-wetgeving omdat zij tijdelijke werknemers en werknemers met een contract voor onbepaalde tijd discrimineren ten opzichte van ambtenaren in vaste dienst. Ze stelt dat de wetgeving die Cyprus in 2016 heeft aangenomen ingaat tegen Richtlijn 1999/70/EG. Volgens haar zorgen de contracten voor onbepaalde tijd ervoor dat werknemers met een dergelijk contract minder rechten, voordelen en bescherming genieten, hoewel zij hetzelfde werk verrichten als ambtenaren in vaste dienst.

Thank you for your support, E. P.