Arbeit

Kyproksen viranomaisten toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella työskenteleviin työntekijöihin kohdistamasta syrjinnästä ja kohtuuttomista ehdoista

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjän mukaan Kyproksen viranomaiset eivät noudata EU:n lainsäädäntöä, sillä ne syrjivät tilapäisiä työntekijöitä ja toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella työskenteleviä työntekijöitä. Samankaltaista syrjintää ei kohdistu vakinaisiin virkamiehiin. Hän kertoo, että Kypros on rikkonut direktiiviä 1999/70/EY vuonna 2016 voimaan tulleella kansallisella lainsäädännöllä. Hänen mukaansa toistaiseksi voimassa olevat työsopimukset vahingoittavat sopimuksen alaisen työntekijän oikeuksia, etuja ja suojaa, vaikka he tekevät samaa työtä kuin vakinaiset virkamiehet.

Thank you for your support, E. P.