Umwelt

Om antagande av striktare EU-lagstiftning för att bekämpa klimatförändringar och fler tillsynsåtgärder mot medlemsstater där efterlevnaden brister

Andrea Hegenbart
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren motsätter sig unionens och medlemsstaternas inställning till kampen mot klimatförändringarna, som hon anser är alltför släpphänt. Hon anser att det befintliga regelverket och den befintliga lagstiftningen inte är tillräckligt kraftfulla, vilket inte återspeglar problemets akuta karaktär, och att nya åtgärder därför måste antas. Framställaren fördömer även övervakningen och genomförandet av befintlig lagstiftning, som enligt henne är bristfälliga. Framställaren hänvisar även till det faktum att grönområden försvinner och det ihållande problemet med plastavfall och plastföroreningar.

Thank you for your support, Andrea Hegenbart
pro