Umwelt

Over het aannemen van strengere EU-wetgeving ter bestrijding van de klimaatverandering en het versterken van de handhaving ten opzichte van lidstaten die in gebreke blijven

Andrea Hegenbart
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Indienster maakt bezwaar tegen de in haar ogen te slappe aanpak van de Unie en de lidstaten in de strijd tegen klimaatverandering. Zij meent dat het bestaande regelgevingskader en de bestaande wetgeving gezien de urgentie van het probleem niet afdoende zijn. Volgens haar moeten er daarom nieuwe maatregelen worden genomen. Indienster hekelt ook de monitoring en handhaving van de bestaande wetgeving, die volgens haar ontoereikend is. In het verzoekschrift wordt ook gewezen op het verlies aan groene ruimten en het aanhoudende probleem met plastic afval en plasticvervuiling.

Thank you for your support, Andrea Hegenbart