Handelspolitik

Om Tysklands miljøbonus for elektriske køretøjer

B. A.
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 2 days

Andrageren klager over den miljøbonus, der ydes af den tyske økonomi- og eksportkontrolstyrelse (BAFA). Han hævder, at mindre producenter ikke modtager støtte fra BAFA, fordi deres kundevenlige priser ikke giver mulighed for rabat, selv om deres køretøjer er berettigede til dette købsincitamentet. Han hævder, at BAFA har indirekte indflydelse på bilfabrikanternes prisberegninger. Hvis BAFA reelt ønsker at fremme elkøretøjer på en uafhængig og upartisk måde, bør producenternes økonomiske størrelse ikke have nogen indvirkning på størrelsen af statens bidrag. Andrageren hævder, at EU i øjeblikket overvejer, om miljøbonussen er i overensstemmelse med EU-retten, og anmoder om, at hans andragende tages i betragtning.

Thank you for your support, B. A.

openPetition international