Zusammenleben

Om online-søgemaskineoperatørers indsamling og offentliggørelse af personoplysninger

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren anfører, at han efter at have indtastet sit navn på en onlinesøgemaskine opdagede, at hans hjemadresse, private telefonnummer og lokalitet også blev vist på trods af, at han ikke havde angivet disse oplysningerne til offentliggørelse. Derudover havde han ikke modtaget svar på sine klager til søgemaskineoperatøren, og en afvisning heraf var nødvendig, før sagen kunne behandles af databeskyttelsesrådgiveren. Andrageren spørger, hvorvidt ansvaret for gennemførelsen af forordningen om databeskyttelse bør ligge hos medlemsstaterne, og hvilke foranstaltninger EU-institutionerne træffer for at beskytte EU-borgeres personoplysninger.

Thank you for your support, E. P.