Zusammenleben

Over de vergaring en publicatie van persoonsgegevens door online zoekmachinebedrijven

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener stelt dat, na zijn naam te hebben ingegeven in een onlinezoekmachine, hij ontdekte dat zijn thuisadres, privételefoonnummer en kaartlocatie ook werden weergegeven, ondanks het feit hij deze informatie niet voor publicatie had vrijgegeven. Op zijn klachten bij het zoekmachinebedrijf is geen antwoord gekomen, terwijl pas na een weerlegging de functionaris voor gegevensbescherming de zaak kan oppakken. Indiener vraagt of de verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de verordening gegevensbescherming wel bij de lidstaten moet liggen en welke maatregelen de EU-instellingen nemen om de persoonsgegevens van EU-burgers te beschermen.

Thank you for your support, E. P.