Gesundheit

Om obligatorisk ydelse af lægebistand om bord på skibe og fly i EU

Simon Baraldi
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Andrageren opfordrer EU til at gøre det obligatorisk for fly, der flyver i europæisk luftrum, og skibe, der sejler gennem europæiske farvande, at have lægepersonale og lægeudstyr med om bord (automatisk defibrillator og medicinsk nødudstyr). Han bemærker, at lufttrafikken i Europa er støt stigende, og henviser til en undersøgelse, der blev offentliggjort i 2015, og som indeholder statistikker om akutte sygdomstilfælde om bord på fly. Han påpeger ligeledes, at den amerikanske luftfartsstyrelse, Federal Aviation Administration, for længe siden gjorde det obligatorisk at have medicinsk nødudstyr og personale, som er uddannet i førstehjælp, med om bord på fly. Han anmoder om, at dette også indføres i EU for fly og for skibe, der passerer europæiske territoriale farvande. Andrageren påkalder sig artikel 168 i traktaten om Den Europæiske Unions funktionsmåde.

Thank you for your support, Simon Baraldi