Gesundheit

Velvollisuudesta tarjota lääkinnällistä apua laivoilla ja lentokoneissa EU:ssa

Simon Baraldi
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Vetoomuksen esittäjä vaatii EU:ta velvoittamaan, että Euroopan ilmatilassa lentävissä lentokoneissa ja Euroopan aluevesillä matkustavilla laivoilla olisi lääketieteellistä henkilöstöä ja lääkinnällisiä laitteita (automaattinen defibrillaattori ja hätälääkintäpakkaus). Hän panee merkille, että lentoliikenne lisääntyy jatkuvasti Euroopassa, ja viittaa vuonna 2015 julkaistuun tutkimukseen, joka sisälsi tilastoja lentokoneiden lääketieteellisistä hätätapauksista. Hän huomauttaa myös, että Yhdysvaltojen liittovaltion ilmailuhallinto (US Federal Aviation Administration) on pitkään edellyttänyt hätälääkintäpakkausten saatavuutta ja ensiapukoulutuksen saaneen henkilöstön läsnäoloa lentokoneissa. Hän kehottaa saman vaatimuksen täytäntöönpanoa EU:n lentokoneissa ja Euroopan aluevesillä kulkevilla laivoilla. Vetoomuksen esittäjä mainitsee Euroopan unionin toiminnasta tehdyn sopimuksen 168 artiklan.

Thank you for your support, Simon Baraldi

openPetition international