Gesundheit

Om klimatnödläget

Nigel Howard
  1. Launched 20/05/2020

Framställaren, som har både brittiskt och australiskt medborgarskap, uppmanar parlamentet att vidta åtgärder mot länder som Australien som förnekar klimatförändringarna och lägger hinder i vägen för nödåtgärder för att bekämpa dem. Framställaren uppmanar Europaparlamentet att anta en resolution där Australien (och andra länder som inte agerar i ett klimatnödläge) betecknas som klimatskurkar, och uppmanar medlemsstaterna att införa straffåtgärder mot och tullar på all export (särskilt export av fossila bränslen) från Australien till dess att landet minskar sina utsläpp och agerar som en ansvarsfull medlem av det internationella samfundet.

Thank you for your support, Nigel Howard