Rechtstaatlichkeit

T. P.
  1. Launched January 2020
  2. Time remaining 7 weeks

Andrageren redegør for sine problemer og oplyser, at hans japanske kone har bortført deres to børn, der også har italiensk statsborgerskab, og hævder, at Japan overtræder Haagerkonventionen af 25. oktober 1980 om de civilretlige virkninger af internationale børnebortførelser, som landet ratificerede i 2014. Andrageren påpeger, at japansk lovgivning ikke indeholder bestemmelser om delt forældremyndighed, samværsret eller retten til samvær med deres børn for ikke-japanske forældre. Han anmoder derfor Europa-Parlamentet om at rette henvendelse til Japan og opfordre det til at gøre alt, hvad der er nødvendigt for at forhindre yderligere krænkelser af national og international ret, navnlig FN's konvention fra 1989 om barnets rettigheder.

Thank you for your support, T. P.

openPetition international