Verwaltung

Om behovet for lige anerkendelse af fodbolddommere i Den Europæiske Union

Luis Rodriguez
  1. Launched 14/01/2020

Andrageren klager over, at reglerne for fodbolddommere og deres roller er forskellige fra den ene EU-medlemsstat til den anden, og over, at der i nogle lande ikke findes nogen regler. Andrageren påpeger, at europæiske arbejdstagere bør have samme status, således at hvis en arbejdstager udfører et bestemt arbejde i ét EU-land, bør der gælde samme status og anerkendelse i et hvilket som helst andet EU-land, og der bør ikke foregå nogen form for forskelsbehandling. Andrageren anmoder om, at der gennemføres en undersøgelse af de retlige rammer for fodbolddommere på europæisk plan, der skal kontrollere, om de rettigheder, der er fastsat i EU-retten for arbejdstagernes frie bevægelighed, anvendes konsekvent.

Thank you for your support, Luis Rodriguez