Verwaltung

Met een pleidooi voor gelijke erkenning van scheidsrechters in het voetbal in de Europese Unie

Luis Rodriguez
  1. Launched 14/01/2020

Indiener klaagt erover dat de regelgeving inzake voetbalscheidsrechters en hun rol in elke lidstaat verschillend is, en dat er in bepaalde lidstaten helemaal geen regelgeving is. Indiener wijst erop dat de status van Europese werknemers gelijk moet zijn: wanneer een werknemer een bepaalde baan in een EU-lidstaat heeft, moet hij in iedere andere lidstaat dezelfde status genieten en dezelfde erkenning krijgen, en mag hij op geen enkele wijze gediscrimineerd worden. Indiener verlangt dat een studie wordt verricht naar enerzijds het juridisch kader dat van toepassing is op voetbalscheidsrechters op Europees niveau, en anderzijds naar de vraag of de rechten met betrekking tot het vrij verkeer van werknemers, zoals vervat in het EU-recht, consequent worden toegepast.

Thank you for your support, Luis Rodriguez