Umwelt

Og 14484 medunderskrivere, om udstedelse af byggetilladelser til opførelse af bygninger langs Bulgariens Sortehavskyst, som angiveligt bringer beskyttede områder i fare

Валери Стойков
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren anfører, at udstedelsen af byggetilladelser til et stort entreprenørprojekt langs Sortehavets kyst (Irakli, St. Konstantin og Elena, Gradina, Alepu, Arapia, Coral, Sinemorets, Silistar) er ulovligt i henhold til gældende lovgivning. I 2003 udstedte Ministeriet for Miljø og Vand en bekendtgørelse, der ophævede dette ministeriums egen udpegelse af beskyttede områder, og dette blev en af måderne, hvorpå det blev gjort nemt at ændre områders status og efterfølgende foretage spekulative transaktioner på områderne langs kysten. De planlagte byggerier finder sted på to beskyttede områder, nemlig Natura 2000 og "Ropoamo Complex", som er et enestående levested for trækfugle og meget sjældne plantearter. Efter andragerens opfattelse er denne udvikling langs Bulgariens Sortehavskyst uforenelig med Den Europæiske Unions krav og en åbenlys krænkelse af miljødirektiverne (habitatdirektivet (92/43/EØF), fugledirektivet (2009/147/EF), direktivet om vurdering af indvirkning på miljøet (2011/92/EU) og direktivet om strategisk miljøvurdering (2001/42/EU)).

Thank you for your support, Валери Стойков