Umwelt

Ja 14 484 allekirjoittanutta, rakennuslupien myöntämisestä rakennustöille lähellä Mustanmeren rannikkoa Bulgariassa, minkä väitetään uhkaavan suojelualueita

Валери Стойков
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että rakennuslupien myöntäminen suurelle yrityshankkeelle Mustanmeren rannikolla (Irakli, St Konstantin ja Elena, Gradina, Alepu, Arapia, Coral, Sinemorets, Silistar) on laitonta nykyisten säännösten mukaan. Vuonna 2003 ympäristö- ja vesiministeriön käskystä poistettiin ympäristö- ja vesiministeriön nimeämät suojelualueet ja näin helpotettiin maa-alueiden aseman muuttamista ja myöhempiä kyseenalaisia liiketoimia rannikkoalueella. Suunnitellut rakennustyöt sijoittuvat kahdelle suojelualueelle (Natura 2000 ja ”Ropotamo Complex”), jotka ovat ainutlaatuisia muuttolintujen elinympäristöjä ja erittäin harvinaisten kasvilajien kasvupaikkoja. Vetoomuksen esittäjän mukaan kyseinen kehityskulku Mustanmeren rannikolla Bulgariassa on ristiriidassa Euroopan unionin vaatimusten kanssa ja rikkoo räikeästi ympäristödirektiivejä (luontotyyppidirektiivi (92/43/ETY), lintudirektiivi 2009/147/EY, ympäristövaikutusten arviointia koskeva direktiivi (2011/92/EU) ja strategista ympäristöarviointia koskeva direktiivi (2001/42/EU)).

Thank you for your support, Валери Стойков