Umwelt

Namens de vereniging “Plataforma Toledo Aire Limpio”, met een pleidooi voor wijziging van het energie- en milieubeleid van de Europese Unie inzake afvalverwerking en -beheer

Plataforma Toledo Aire Limpio
13 Supporters 13 in European Union
  1. Launched 17/10/2019

Indiener verzoekt de Unie om haar energie- en milieubeleid inzake afvalverwerking en -beheer te wijzigen, om een einde te maken aan de schadelijke effecten van de verbranding van afvalstoffen. Hij doet dit verzoek naar aanleiding van de situatie in de streek La Sagra (Toledo), waar volgens hem sprake is van dergelijke schadelijke effecten. Indiener stelt dat La Sagra zeer ernstig vervuild raakt ten gevolge van de activiteiten van twee grote cementfabrieken die zich in deze streek bevinden. Indiener stelt voorts dat de productie van de gedestilleerde alcoholische drank orujo in het olijvengebied van Toledo gepaard gaat met de uitstoot van een vettige rook, die de huizen in de omgeving binnendringt en bij de inwoners leidt tot ademhalingsproblemen. Indiener stelt dat er een grote discrepantie bestaat tussen wat de EU in haar milieubeleid heeft bepaald en wat er feitelijk in Spanje gebeurt, wat ook blijkt uit de gang van zaken met betrekking tot de circulaire economie in de autonome regio Castilië - La Mancha.

Thank you for your support, Plataforma Toledo Aire Limpio