Arbeit

Namens de “Asociación Sindical Independiente de Justicia”, over de discriminerende behandeling van ambtenaren in tijdelijke dienst door Spaanse overheidsinstanties, in strijd met Richtlijn 1999/70/EG

ACCION SINDICAL INDEPENDIENTE DE JUSTICIA
  1. Launched 08/05/2020
  2. Time remaining 10 months

Indiener klaagt dat de Spaanse overheidsinstanties de arbeidsvoorwaarden van gerechtsambtenaren zwaar ondermijnen en hiermee inbreuk plegen op Richtlijn 1999/70/EG van de Raad van 28 juni 1999 betreffende de door het EVV, de UNICE en het CEEP gesloten raamovereenkomst inzake arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd, en op de resolutie van het Europees Parlement van 31 mei 2018 over misbruik van arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd. Hij wijst erop dat de Spaanse autoriteiten deze wetgevingshandelingen herhaaldelijk hebben geschonden en blijven schenden. Indiener verzoekt om de correcte omzetting van Richtlijn 1999/70/EG met betrekking tot doeltreffende afschrikkings–mechanismen ter bestraffing van het misbruik van arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd voor ambtenaren in tijdelijke dienst die werkzaam zijn voor de “Administración de Justicia” [rechterlijke macht], en stelt dat de omzetting van deze arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd in vaste contracten de enige optie is die in overeenstemming is met Richtlijn 1999/70/EG. Hij pleit er tevens voor dat de selectieprocedures voor de algemene juridische en administratieve afdelingen van de “Administración de Justicia” worden geannuleerd totdat de bepalingen van de hoger genoemde richtlijn met betrekking tot sancties voor het misbruik van arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd correct zijn omgezet.

Thank you for your support, ACCION SINDICAL INDEPENDIENTE DE JUSTICIA