Arbeit

Asociación Sindical Independiente de Justicia -järjestön puolesta, syrjinnästä Espanjan valtion viranomaisten väliaikaisten virkamiesten kohtelussa direktiivin 1999/70/EY vastaisesti

ACCION SINDICAL INDEPENDIENTE DE JUSTICIA
  1. Launched 08/05/2020
  2. Time remaining 10 months

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Espanjan viranomaiset rikkovat Euroopan ammatillisen yhteisjärjestön (EAY), Euroopan teollisuuden ja työnantajain keskusjärjestön (UNICE) ja julkisten yritysten Euroopan keskuksen (CEEP) tekemästä määräaikaista työtä koskevasta puitesopimuksesta 28. kesäkuuta 1999 annettua neuvoston direktiiviä 1999/70/EY ja määräaikaisten sopimusten väärinkäytöstä 31. toukokuuta 2018 annettua Euroopan parlamentin päätöslauselmaa heikentämällä vakavasti tuomioistuinten virkamiesten työoloja. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että Espanjan viranomaiset rikkovat tätä säädöstä toistuvasti ja jatkuvasti. Vetoomuksen esittäjä vaatii, että direktiivi 1999/70/EY saatetaan asianmukaisesti osaksi kansallista lainsäädäntöä, kun on kyse tehokkaista ja varoittavista mekanismeista, joilla rangaistaan määräaikaisten työsopimusten väärinkäytöstä väliaikaisiin virkamiehiin, jotka työskentelevät oikeuslaitoksessa (Administración de Justicia). Hän katsoo, että määräaikaisten työsopimusten muuttaminen vakituisiksi on ainoa direktiivin 1999/70/EY mukainen vaihtoehto. Hän vaatii myös peruuttamaan oikeuslaitoksen (Administración de Justicia) yleisten oikeudellisten ja hallinnollisten osastojen valintamenettelyt, kunnes edellä mainitun määräaikaisten sopimusten väärinkäytöstä määrättyjä seuraamuksia koskevan direktiivin säännökset on saatettu asianmukaisesti osaksi kansallista lainsäädäntöä.

Thank you for your support, ACCION SINDICAL INDEPENDIENTE DE JUSTICIA