Handelspolitik

Lamppujen ja muiden EU:ssa myytävien kotitaloustuotteiden suunnitellusta vanhentumisesta

André Kauper
  1. Launched 25/02/2020

Vetoomuksen esittäjä kritisoi sisämarkkinoilla myytävien korjauskelvottomien tuotteiden yleisyyttä ja vaatii rajoittamaan valmistajien vapautta valmistaa tavaroita suunnitellun vanhentumisstrategian mukaan. Vetoomuksen esittäjä mainitsee esimerkkinä lamput, joiden luminesenssin kesto on rajallinen, ja halvoista osista valmistetut kahvinkeittimet, joiden osia valmistajat tai jälleenmyyjät eivät voi vaihtaa tai korjata. Vetoomuksen esittäjän mielestä tämäntapainen valmistus ja kulutus ei hyödytä kuluttajia eikä ympäristöä ja johtaa ympäristöön ja ilmastonmuutokseen liittyvien ongelmien pahenemiseen. Hänen mielestään tämän suuntauksen taustalla olevat kaupalliset menettelyt ovat kartellimaisia ja hän vaatii uutta sääntelystrategiaa kuluttajan ja ympäristön suojelemiseksi.

Thank you for your support, André Kauper