Handelspolitik

For ACUS, om en fælles, harmoniseret lovramme for alternativ, traditionel og supplerende medicin og behandling i EU

ACUS
  1. Launched 29/04/2020

Andrageren anfører, at hans andragende har til formål at henlede Parlamentets og Europa-Kommissionens opmærksomhed på behovet for at etablere en fælles, harmoniseret lovramme for alternativ, traditionel og supplerende medicin og behandling, enten gennem officiel regulering eller gennem et europæisk selvregulerende system, der respekterer forbrugernes og erhvervsudøvernes rettigheder i denne meget store økonomiske sektor, og sikre, at alle berørte parter høres. Andrageren mener, at det er nødvendigt at have en debat mellem de berørte parter og etablere en struktur, der gør det muligt at foretage en fremtidig harmonisering af sektoren i EU, således at man undgår kompromitterende situationer og gunstig behandling fra EU-institutionernes side, som gavner visse aktører til skade for den almene interesse.

Thank you for your support, ACUS