Gesundheit

För offren för iDental-svindeln i Europa, om företaget iDentals kränkning av deras grundläggande rättigheter

Afectadas por la estafa de iDental en Europa
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren påstår att tusentals människor har lurats av företaget iDental och drabbats av hälsoproblem. Framställaren klagar över att företaget genom vilseledande reklam för sina subventionerade tjänster ”tvingade” kunderna att underteckna kredittransaktioner med bankinstitut, och att de sedan systematiskt sköt upp tandvården. Framställaren uppger att ett flertal klagomål mot företaget har ingetts till konsument- och hälsomyndigheterna i hela Spanien. Framställaren anser att det saknas tillräcklig reglering på området. Han begär dessutom att kommissionen ska utreda och kontrollera om de spanska konsument- och hälsomyndigheterna har överträtt den EU-lagstiftning som skyddar och reglerar konsumenternas rättigheter genom att utfärda de relevanta tillstånden till företaget.

Thank you for your support, Afectadas por la estafa de iDental en Europa
pro

contra