Gesundheit

By Melanie Von Der Taubenmühle (German) on measures to protect the population from pandemics

Melanie Von Der Taubenmühle
1.131 Supporters 1.131 in Europäische Union
  1. Launched May 2020
  2. Time remaining > 5 Wochen

Andrageren påpeger, at den nuværende udbredelse af covid-19 har vist, at farlige patogener kan udvikle sig og sprede sig i den animalske industri. Hun hævder endvidere, at den udbredte brug af antibiotika til dyr er en af de vigtigste årsager til udviklingen af patogener, der er resistente over for antibiotika. Andrageren opfordrer derfor medlemsstaterne og EU til: - at oplyse befolkningen om risikoen for sygdomme og virusmutationer i dyreindustrien samt om farerne ved den animalske industris spredning af antibiotikaresistente bakterier; - straks at træffe foranstaltninger til beskyttelse af EU-borgere mod pandemier, herunder lukning af slagterier, slagtere, opdrætter- og opfedningsvirksomheder samt forbud mod import af animalske produkter; - at vedtage strenge foranstaltninger mod fødevarespild og fremme statsstøtte til vegetabilsk produktion; - at informere om forbindelserne mellem dyreindustrien og klimaændringer.

Thank you for your support, Melanie Von Der Taubenmühle

openPetition international