Umwelt

Teollisuuden ilmansaasteita koskevan EU:n lainsäädännön väitetystä rikkomisesta

Гражданско движение
  1. Launched 29/04/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Bulgarian tasavallassa ei oletettavasti noudateta EU:n lainsäädäntöä, joka koskee ihmisten terveyden suojelemista tuotantolaitosten aiheuttamilta haitallisilta kemiallisilta päästöiltä ja hajuilta. Hän viittaa kemikaalien rekisteröinnistä, arvioinnista, lupamenettelyistä ja rajoituksista (REACH) annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseen (EY) N:o 1907/2006, teollisuuden päästöistä (yhtenäistetty ympäristön pilaantumisen ehkäiseminen ja vähentäminen) annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin 2010/75/EU ja ympäristön pilaantumisen ehkäisemisen ja vähentämisen yhtenäistämiseksi annettuun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiiviin 2008/1/EY. Vetoomuksen esittäjä väittää, että Roussen kaupungissa erään yrityksen tuotantolaitos toimii tavalla, joka vapauttaa hajuja ja vahingoittaa väestöä ympäri vuorokauden. Hän väittää myös, että Bulgarian tasavallan toimivaltaiset viranomaiset kieltäytyvät velvoittamasta yritystä noudattamaan EU:n lainsäädäntöä.

Thank you for your support, Гражданско движение