Umwelt

Over een vermeende schending van de EU-wetgeving inzake industriële luchtvervuiling

Гражданско движение
  1. Launched 29/04/2020

Indienster klaagt dat de Republiek Bulgarije de Europese wetgeving zou schenden inzake de bescherming van de menselijke gezondheid tegen schadelijke chemische emissies en geuren die worden veroorzaakt door productiefaciliteiten. Ze verwijst naar Verordening (EG) nr. 1907/2006 van het Europees Parlement en de Raad inzake de registratie en beoordeling van en de autorisatie en beperkingen ten aanzien van chemische stoffen (REACH), Richtlijn 2010/75/EU van het Europees Parlement en de Raad inzake industriële emissies (geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging) en Richtlijn 2008/1/EG van het Europees Parlement en de Raad inzake geïntegreerde preventie en bestrijding van verontreiniging. Indienster stelt dat er in de stad Rousse een productiefaciliteit van een bedrijf staat die 24 uur per dag geuren verspreidt en schadelijk is voor de bevolking. Zij beweert verder dat de verantwoordelijke autoriteiten van de Republiek Bulgarije weigeren het bedrijf te dwingen de Europese wetgeving na te leven.

Thank you for your support, Гражданско движение