Versorgung

Siitä, että ulkomaalaisten on mahdotonta maksaa Portugalin moottoritiemaksuja verkossa

Fabio Cavallazzi
  1. Launched October 2019

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että ulkomaalaisten on mahdotonta maksaa Portugalin moottoritiemaksuja verkossa. Hän väittää, että Portugalin moottoriteiden tiemaksujärjestelmä, johon ei kuulu tiemaksupisteitä, edellyttää tiemaksujen maksamista etukäteen sähköisen laitteen avulla tai ajoneuvon rekisterikilven tallentavan videokameran avulla. Jälkimmäisessä tapauksessa kuljettajien on maksettava tiemaksu joko henkilökohtaisesti jossakin postitoimistossa tai internetissä Portugalin postin verkkosivuilla. Vetoomuksen esittäjä toteaa kuitenkin tämän järjestelmän syrjivän ulkomaalaisia, sillä Portugalin postin verkkosivuilla maksuja voivat suorittaa ainoastaan maassa asuvat Portugalin kansalaiset, joilla on Portugalin verotunniste.

Thank you for your support, Fabio Cavallazzi