Versorgung

Om att utländska medborgare inte kan betala portugisiska motorvägsavgifter via internet

Fabio Cavallazzi
0 Supporters 0 in European Union
  1. Launched October 2019

Framställaren klagar över att utländska medborgare inte kan betala portugisiska motorvägsavgifter via internet. Han hävdar att avgiftssystemet utan betalstationer på portugisiska motorvägar kräver förskottsbetalning via installationen av en elektronisk apparat eller via en videokameraupptagning av fordonets registreringsskylt. I det senare fallet kan förarna betala antingen personligen på ett postkontor eller på internet via den portugisiska postens webbsida. Framställaren menar emellertid att detta system missgynnar utländska medborgare, eftersom den portugisiska postens webbsida endast tillåter portugisiska medborgare som är bosatta i Portugal och som har ett portugisiskt skatteregistreringsnummer att betala via internet.

Thank you for your support, Fabio Cavallazzi